LinkedIn Adverteren

Wil je adverteren op LinkedIn, maar weet je niet wat de mogelijkheden zijn, kom je er zelf niet uit of heb je er eigenlijk geen tijd of kennis voor? Dan willen wij van Valticon je graag helpen. Met LinkedIn adverteren kun je zeer gericht jouw doelgroep bereiken en is de kans op conversies groter.

Wat is LinkedIn Adverteren?

LinkedIn Ads is een advertentieprogramma van LinkedIn waarmee het mogelijk is om te adverteren op het sociale platform. Adverteren kan op verschillende manieren, denk aan sponsored posts, tekstadvertenties en sponsored inmail berichten. Daarnaast kun je gericht een doelgroep samenstellen voor wie de advertentie bedoeld is. Je kunt je richten op functie, werkervaring, omgeving en bijvoorbeeld groepen waarin leden actief zijn.

LinkedIn is geschikt voor professionals die talent zoeken, zoeken naar nieuwe carrièremogelijkheden, een netwerk willen opbouwen, kennis willen delen of events willen promoten en dat in de meest variërende branches. En dat maakt het platform uniek ten opzichte van andere sociale netwerken. Met ruim 500 miljoen professionals wereldwijd is LinkedIn bij uitstek geschikt voor de B2B-markt.

Waarom je voor LinkedIn Adverteren kiest:

  • Een netwerk van ruim 500 miljoen leden
  • Gericht targeten op je doelgroep
  • Je bepaalt zelf wie de advertentie te zien krijgt en in welke vorm
  • Ruim 60% van de leden bevindt zich in het beslissingproces
  • Je krijgt veel data tot je beschikking, functies, braches, groepen, werkervaring e.d.
  • Grotere kans op conversies
  • Meer weten?

Op welke manier kun je adverteren op LinkedIn?

Het is mogelijk om op verschillende manieren te adverteren op LinkedIn. Één van de meest gebruikte manieren van adverteren op LinkedIn is een sponsored post. Met sponsored posts zorg je ervoor dat je post zichtbaar wordt binnen de berichtenfeed van je vooraf gedefinieerde doelgroep. Voor elke klik op je advertentie betaal (cost per click). Een andere manier is om een gesponsorde inmail te sturen. Je stelt opnieuw je doelgroep samen en deze groep kun je een gesponsored bericht naar hun inbox sturen. Je betaald dan per verzonden bericht. En tot slot kun je tekstadvertenties plaatsen in de advertentieruimte buiten de berichtenfeed om. Ook hier betaal voor de kosten per klik (cpc).

Inzicht in je campagnes: we maken alles meetbaar
Bij Valticon vinden wij eerlijkheid en transparantie belangrijk. Daarom geven we onze klanten inzicht in hoe hun Linkedin Advertentie heeft gescoord. Dit doen we door middel van het instellen van ‘conversion tracking’ met Linkedin, maar ook het dusdanig inrichten van Google Analytics zodat we meer informatie verkrijgen van de bezoeker uit de LinkedIn campagnes. Hoeveel bezoekers vanuit de campagne hebben daadwerkelijk geconverteerd? Heeft de campagne wellicht bijgedragen aan andere succesvolle cijfers? Inzicht in de prestatie van je campagnes, zodat jij weet hoe je ervoor staat en wij weten waar we moeten bijsturen.

Meer informatie?

Wil je meer weten over LinkedIn Adverteren? Of je wil je meer informatie over Valticon en wat wij voor je kunnen betekenen? Neem dan gerust contact met ons op via onderstaand contactformulier.