Google Analytics

Google Analytics is een handige tool om inzichtelijk te maken wat bezoekers op jouw website doen en het is nog gratis ook. Google Analytics biedt standaard veel informatie, maar er valt veel meer uit Google Analytics te halen.

Maak bezoekersdata inzichtelijk met Google Analytics

Google Analytics is een tool om bezoekersdata inzichtelijk te maken. Deze gratis applicatie van Google is zeer waardevol en is een must voor iedere (kleine) ondernemer die in het bezit is van een website. Met Google Analytics ben je in staat om te zien hoe bezoekers je website gebruiken. Hoe de bezoekers op je website terecht komen en waar ze je website weer verlaten. Zo leg je de zwakke plekken van je website bloot en kun je hierop inspelen.

Je krijgt veel data tot je beschikking. De data uit Analytics stelt je in staat om bedrijfsbeslissingen te nemen en deze te onderbouwen. Ook weet je of investeringen in bepaalde kanalen zijn vruchten afwerpen. Converteert een bezoeker via het betaalde kanaal bijvoorbeeld beter dan een organische bezoeker of vice versa.

Gebruik Google Analytics zo effectief mogelijk en krijg inzicht in:

  • Hoeveel bezoekers heb je over elke willekeurige periode?
  • Presteert mijn website beter dan vorig jaar?
  • Uit welke kanalen komen mijn bezoekers?
  • Levert AdWords mij iets op of kost het me alleen geld?
  • Hoe staat het met SEO? Ga ik vooruit?
  • Hoe reageren bezoekers uit de nieuwsbrief op mijn website?
  • Meer weten? Neem contact met ons op!

Maak voor jou relevante data inzichtelijk

Wat voor de één relevant is, is voor de ander minder relevant. Daarom doe je er goed aan om te bepalen welke data voor jou relevant is. Het is belangrijk om vervolgens te weten waar je deze data kunt vinden. Google Analytics heeft vijf (standaard) rapporten met elk een ander onderwerp. Met het realtime rapport kun je actuele bezoekersdata zien. Verder heb je de beschikking over het doelgroepenrapport, het acquisitierapport (welke kanalen presteren goed), gedrag rapport (welke inhoud wordt goed bekeken en welke niet) en het conversierapport. Daarbovenop kunnen wij extra informatie inzichtelijk maken en dit verwerken in een aangepast rapport.

Additionele informatie toevoegen aan Google Analytics

Standaard meet Google Analytics al veel gegevens, maar hoe mooi is het als je hier nog extra gegevens aan kunt toevoegen? Wat denk je bijvoorbeeld van de data van social updates die je doet via Facebook of LinkedIn? De prestaties van je nieuwsbrieven? Het instellen van conversies? Het meten van interactie met een video? Inzichtelijk maken hoeveel bezoekers op een foutieve pagina (404) terecht komen? Aangepaste rapporten of segmenten? Allemaal gegevens die je kunt toevoegen. Van tevoren stemmen we dit eerst met je af en stellen we een meetplan op. Zo weet je altijd waar je aan toe bent. Benieuwd welke data we voor jou inzichtelijk kunnen maken? Neem dan gerust contact met ons op!

Meer informatie?

Wil je meer weten over Google Analytics? Of je wil je meer informatie over Valticon en wat wij voor je kunnen betekenen? Neem dan gerust contact met ons op.