Google AdWords

Met Google AdWords kun je op een relatief eenvoudige manier je doelgroep bereiken en je website bezoekers vergroten. Met het advertentieprogramma van Google ben je in korte tijd beter zichtbaar in de zoekresultaten.

Google AdWords campagne

Google AdWords is een advertentieplatform van Google waarbij het mogelijk is om te adverteren binnen de zoekresultaten van Google. Google AdWords biedt je veel mogelijkheden om je doelgroep te bereiken of om je merk te promoten. De grootste uitdaging binnen Google AdWords is om zo relevant mogelijk te zijn en de kosten zo laag mogelijk te houden. Een goede kwaliteitsscore van jouw campagnes speelt hierbij een belangrijke rol voor de overall prestatie van jouw campagne(s).

Werkwijze

Allereerst vinden we het belangrijk om te weten met welke intenties je een AdWords campagne wilt gaan inzetten. Wat zijn jouw belangrijkste beweegredenen? Daarna brengen we samen met jou jouw doelgroep in kaart, wat hun behoeften zijn en waar zij op zoeken. Het is daarom goed om een keywordonderzoek uit te voeren en inzichtelijk te krijgen wat relevante kansrijke zoektermen zijn voor jouw website. Deze zoektermen groeperen we per onderwerp, die in eerste instantie advertentiegroepen vormen. Daarna kijken we of jouw website de juiste inhoud heeft om te kunnen matchen met de campagne/advertentiegroepen. Vervolgens brengen we het clickbudget in kaart, zodat je weet wat je maandelijkse kosten zijn. We stemmen dit met jou af en gaan daarna aan de slag met het opzetten van de campagne.

“Een Google AdWords campagne opzetten hoeft niet moeilijk te zijn. Een campagne die optimaal presteert, weinig kost en veel oplevert: dat is de uitdaging”.

Google AdWords beheer

Indien je te weinig kennis hebt van AdWords of geen tijd om je AdWords campagnes zelf te onderhouden, is het fijn als daar een partner is die jou dat werkt uit handen kan nemen. Google AdWords is niet heel ingewikkeld, maar om het optimale uit je campagnes te halen is enige kennis wel noodzakelijk. Met Google AdWords beheer neemt Valticon het beheer van jouw AdWords campagnes over. We monitoren je campagnes en we sturen bij waar nodig. Denk daarbij aan:

    • Het toevoegen van nieuwe kansrijke keywords
    • Uitsluiten van irrelevante, dure keywords
    • Het aanpassen van biedingen en budgetten
    • Testen met verschillende advertentieteksten
    • Het optimaliseren van de kwaliteitsscore
    • Specifieker en relevanter maken van je campagnes
    • Sturen op conversies
    • Instellen van conversie attributiemodellen

Alles voor het optimale resultaat.

De mogelijkheden van Google AdWords benutten

We beperken ons niet alleen tot het opzetten en beheren van je campagnes. We gaan ook op zoek naar nieuwe mogelijkheden die van toegevoegde waarde zijn voor jouw business. De mogelijkheden met Google AdWords zijn groot en daar maken we ook gebruik van. Een waardevolle manier is bijvoorbeeld een re-marketing campagne opzetten voor specifieke doelgroepen. Bezoekers die jouw website bezoeken, maar niet direct overgaan tot een actie kun je via een omweg weer naar jouw website krijgen. Als deze bezoeker een andere website bezoekt (binnen het Google Netwerk), dan zorgen wij dat hij een re-marketing banner te zien krijgt met als doel de bezoeker weer naar jouw website te krijgen. Daarnaast kunnen we ook een display campagne voor je opzetten. Gericht targeten op platforms waarop jouw doelgroep zich bevindt, gecombineerd met krachtige overtuigende banners.

Meer informatie?

Wil je meer weten over de mogelijkheden van Google AdWords? Of je wil je meer informatie over Valticon en wat wij voor je kunnen betekenen? Neem dan gerust contact met ons op.