Dashboarding

Al je data gebundeld in één overzicht, live op een scherm op kantoor. Met dashboarding breng je al je databronnen bij elkaar en weet je precies wanneer je moet bijsturen. Klinkt interessant? Dat is het ook!

Online marketing dashboard

Maak je gebruik van veel verschillende tools en is het soms lastig om de tijd te vinden om al de data van deze tools te monitoren en te analyseren? Ben je wekelijks veel tijd kwijt aan het aanvullen van cijfertjes in een Excelsheet? Dan kan een dashboard zeker uitkomst bieden. Met een online marketing dashboard breng je al je databronnen samen tot één overzicht. Zo houd je altijd het overzicht en creëer je tijd voor andere werkzaamheden.

Welke databronnen je ook wilt samenbrengen: wij bieden wij een passende oplossing. Van eenvoudige dashboards tot dashboards met complexere data. Op basis van de data die je samenbrengt op je dashboard, ben je in staat om snelle bedrijfsbeslissingen te nemen, (social) campagnes bij te sturen, mailings te analyseren of je investering in een bepaald kanaal te heroverwegen.

Een online marketing dashboard zorgt ervoor dat:

  • Je niet dagelijks al je tools afzonderlijk hoeft te bekijken
  • Je op de hoogte bent als (of voordat) er iets misgaat
  • Je inzichten krijgt in al je kanalen en de prestaties daarvan
  • Je realtime kunt monitoren
  • Er meer betrokkenheid is in de organisatie
  • Je tijd bespaard
  • Meer weten?

Dashboards: welke tool moet ik kiezen?

Er zijn veel dashboarding alternatieven op de markt. Gratis dashboardingtools zijn aanwezig, maar deze zijn vaak beperkt. Over het algemeen moet je voor een goede dashboardingtool een maandelijks bedrag betalen. Zelf kiezen wij voor Klipfolio, Google Analytics, Google Datastudio of Cyfe.

Google Data Studio

Een van de gratis alternatieven is Google Data Studio. Met deze tool kun je al je Google gerelateerde databronnen samenbrengen tot één dashboard. Het is een relatief eenvoudige tool en kan een toegevoegde waarde zijn voor je organisatie. Het dashboard kun je gemakkelijk exporteren naar een PDF. Google Analytics biedt ook de mogelijkheid om een dashboard te maken. Beperkt, dat wel, maar het ligt er maar net aan welke data je wilt samenbrengen en welke specifieke data voor jouw organisatie belangrijk is.

Klipfolio dashboarding

Wij zijn absoluut fan van Klipfolio als dashboardingtool. Deze tool geeft je namelijk de vrijheid om visueel krachtige dashboards te maken. Het voordeel is dat voor elke databron er wel een koppeling is met Klipfolio, iets dat op dit moment het verschil maakt met Google Data Studio. Benieuwd wat wij voor je kunnen betekenen op het gebied van dashboarding? Neem dan contact met ons op!

Meer informatie?

Wil je meer weten over dashboarding? Of je wil je meer informatie over Valticon en wat wij voor je kunnen betekenen? Neem dan gerust contact met ons op.