Conversie optimalisatie

Conversie optimalisatie is enorm waardevol als je voldoende bezoekers op je website hebt, maar de bezoekers niet converteren. Met conversie optimalisatie analyseer je, werk je hypotheses uit die een onderbuik gevoel vertegenwoordigen en test je voor een optimaal resultaat.

Conversie optimalisatie: meer succesvolle leads

Meer succesvolle leads halen uit je website, dat wil iedereen. Met conversie optimalisatie halen we het maximale resultaat uit je website. Een conversie is een vooraf gedefinieerde actie waarvan jij wilt dat de bezoeker deze uitvoert. Denk hierbij aan een inschrijving voor een nieuwsbrief, aankoop van een product, een contactaanvraag of een offerteaanvraag. Om erachter te komen wat de huidige conversiestatus is, analyseren we de bezoekersdata vanuit diverse tools, waaronder Google Analytics. Op basis van deze data kunnen we zien hoe de bezoekers zich op dit moment gedragen op je website en waar de conversies uitblijven.

Een analyse is noodzakelijk, omdat beslissingen of wijzigingen aan een website vaak op basis van aannames worden gedaan. Je kunt pas zeggen of een aanname klopt als de data dat bevestigt. Na een uitgebreide data-analyse werken we verschillende hypotheses uit. Deze hypotheses komen voort uit onderbuikgevoelens die we kunnen bevestigen of ontkrachten met het uitvoeren van verschillende tests.

“Meer bezoekers is nooit een doel op zich, converteerde bezoekers daarentegen wel. Daar ligt de uitdaging.”

Meer conversies? Testen!

Als de bezoekers moeilijk overgaan tot een conversie en dit ook uit je analyse blijkt, gaan we testen. Eén van de meest voorkomende tests is A/B-testing. Je laat twee varianten draaien van een landingspagina, waarvan de B-variant iets afwijkt van de A-variant. Na een meetperiode kun je inzichtelijk maken welke variant uiteindelijk het beste scoort. Is de test positief? Dan voeren we de aangepaste variant door. Het belang van conversie optimalisatie wordt toch vaak onderschat. Valticon biedt de volgende mogelijkheden:

  • Heatmapping
  • Scrollmapping
  • Videotracking
  • A/B-testing
  • Multivariatie testing
  • Split-URL testing

Meer informatie?

Wil je meer weten over conversie optimalisatie? Of je wil je meer informatie over Valticon en wat wij voor je kunnen betekenen? Neem dan gerust contact met ons op.